Certifierad e-handel med snabb support

VIKTIGT! Tänk på att kontrollera att ni beställer till rätt telefonmodell.

Köp- och leveransvillkor

Minimiorder

Vi har ingen minsta köpgräns.
 

Priser

Moms ingår i priset med f.n. 25%.
 

Betalningsalternativ

På klarna.se kan du se alla dina fakturor, ladda ner dem som PDF, betala fakturan med ett klick, välja att delbetala eller kostnadsfritt även förlänga betaltiden med 10 dagar.

Du kan betala köpet direkt genom att bekräfta med Mobilt BankID. Pengarna dras automatiskt från det bankkonto som du har anslutit på Klarnas hemsida. Pengarna dras 1-2 bankdagar efter att ditt paket har skickats.

- Klarna Checkout

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ. Se https://checkout.klarna.com/legal/swe/sv-se/generic.html (Länken öppnas i nytt fönster) för kompletta villkor gällande Klarna Checkout.
 

- Klarna Faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid - alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.
 

- Klarna Konto
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
  • Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
  • En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

Läs mer: Allmänna villkor
Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation
 

- Payson

Med Payson kan du betala med kreditkort, internetbank eller direkt med ditt Payson-konto. Mer information om Payson finns på www.payson.se.

- PaysonFaktura
Vi erbjuder betalsättet PaysonFaktura i samarbete med Payson AB. Betalningsvillkor är 10 dagar och vid fakturaköp tillkommer en avgift om 25 kr. För att kunna beställa mot faktura måste Du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. Fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress du anger vid köptillfället. Vid försenad betalning skickar vi en betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för närvarande 50 kr tillkommer. Vi debiterar även dröjsmålsränta med 2 % per månad från fakturans förfallodag. Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso varvid lagstadgad inkassoavgift om för närvarande 160 kr tillkommer. Payson förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet. Vid betalning med PaysonFaktura kommer fakturan att pantsättas till Payson och därefter till Gothia Financial Group AB.

 

- Paypal

Med Paypal kan du betala med kreditkort, internetbank eller direkt med ditt Payal-konto. Fungerar som Payson. Mer info finns på https://www.paypal.com/


- Postförskott
 Du handlar mot traditionellt postförskott och betalar när du hämtar varorna.
 

- Förskottsbetalning
Du betalar in pengar i förväg på vårt bankgiro nr. Efter att du skickat din order i kassan får du information på skärmen samt via E-post hur du går tillväga. (Räkna med någon dags extra leveranstid om du väljer förskottsbetalning)

 

- Förskottsbetalning Swish

Du betalar med Swish-appen i telefonen till vårt Swish-nummer:  betalning sker direkt till vårt konto och du får ett kvitto i telefonen på genomförd transaktion.

 

Leveranstid

Normal leveranstid är cirka 1-3 dagar. Under högsäsong kan det ta längre tid.

Vi har även dropshipping direkt från fabrik på vissa produkter och då är leveranstiden mellan 3-25 dagar men oftast 7-10 dagar.

Beställningar lagda innan 14:00 på vardagar skickas samma dag.

Om er beställning kommit på villovägar och ni inte fått varan så måste ni meddela oss inom 14 dagar från lagd beställning.

 

Leveranssätt

Postbrev skickas med varubrev 1:a klass med Postnord.
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

 

Frakt

Alla beställningar sker fraktfritt med Postnord och levereras direkt i brevlådan eller hos närmaste postställe. Om det senare sker så aviseras ni via sms när paketet finns att hämta.

 

Reklamation och returrätt

Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador på förbrukningsvaror som mobilskydd, tex plånböcker, skal osv. Mobilskal är gjorda av hårdplast, mjukplast och/eller silikon, de kan vara tunna och det krävs att man är försiktig när man tar av och sätter på dem på mobilen. Ett mobilskal är gjort för att skydda din mobiltelefon vid ett fall och kan då spricka eller gå sönder. Om mobilskalet går sönder efter ett fall så har det gjort sitt jobb och skyddat din mobil. Vi godkänner inte garanti utbyte av ett mobilskal som har gått sönder av yttre påverkan eller oaktsamhet vid applicering av mobilskal på din mobiltelefon. Du betalar själv returfrakten. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer. Du behöver kontakta oss innan retur görs.

EU:s tvistlösningssida: ODR

 

Ångerrätt/Bytesrätt

Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. (Gäller ej vid special beställda varor) Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se

Du har bytesrätt på varorna om det blivit fel modell eller liknande. Dock gäller inte bytesrätten på nedsatta varor. Om du vill byta vara så meddela oss per mail så skickar vi en ny vara till korrekt modell efter att vi fått tillbaka den felaktiga. Om det inte finns passande vara i butiken så får man ett presentkort på samma summa som det tidigare köpet eller så sker återbetalning. Köparen står för återfrakt. Vi rekommenderar att ni skickar spårbart då vi inte kan ta ansvar för om paket försvinner under postgången. Inna retur skickas tillbaka ska ni kontakta oss på mail annars kan eventuell återbetalning inte ske.

Adress för returer:

Stuff4u AB

Sventorp Kavelbron

543 91 Tibro

 

Skador på paket och ej uthämtade paket

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (14 dagar hos ombud), så fakturerar vi dig 250 kr för vårt arbete med hantering av varorna. Se även till att använda ert korrekta namn och inga smeknamn i beställningen då det annars kan bli problem vid eventuell uthämtning av paket. All typ av outhämtad leverans kommer faktureras 250 kr. Samma sak gäller om paketet kommer tillbaka som ej levererbart, tex om man angett felaktig adress.

 

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

 

SMS-Avisering

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.